Sverigedemokraterna fick som de ville.

Jag satt som på nålar hela kvällen igår och följde valvakan på Svt. Och resultatet var väl kanske lite annat än vad många andra hade hoppats på?

Själv gillar jag Fredrik Reinfeldt och jag hade hoppats på att de blåa skulle komma över 50%-strecket.
Men att nästan 6% vill ha med Sverigedemokraterna får mig att undra hur det verkligen är ställt i resten av landet?
Visst invandringspolitiken är ingen vidare, men man behöver inte använda sig av extrempolitik för att ändra det. Alla kallar Jimmy Åkesson för rasist och han varken står för det eller förnekar. Om han inte vore rasist så tror jag att han skulle förneka alla påståenden, men istället är han tyst.


Jag kan känna att problemen brister då man kan komma till Sverige och bo här i 20 år och fortfarande inte kunna ett enda ord svenska. Detta även om stora mängder med pengar satsas på att hjälpa invandrarna. ALLA erbjuds hjälp, men alla tar den inte. Sen kan man inte bara se det så, utan man måste även fråga sig varför de inte vill lära sig? Är det för att det inte finns några krav?


Detta är ett väldigt svårt ämne att diskutera då man i slutändan säker kallas för nazist även om man inte är det. Men vissa gränser måste finnas. Alla andra svenska medborgare måste bli godkända i svenska språket för att kunna söka utbildningar och för att kunna få jobb. Borde det inte vara så för alla?

Kom ihåg det alla politiker säger- "Alla människor är lika värda."

Jag hoppas att de övriga partierna verkligen står för det dem sagt och inte blandar in Sverigedemokraterna i deras politik.
Ärligt talat. Vågar man föreställa sig hur Sverige ser ut när valet 2014 ska avgöras?
Detta kommer troligen att röra om ordentligt i grytan. Så frågan är: Fanns det några vinnare igår eller blev alla förlorare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0