Bota sötsug!

Igår var jag och körde ett tufft benpass och jag trodde minsann inte att jag skulle kunna gå idag. Jag får ta och tacka mig själv för att jag var så duktig och stretchade ordentligt efteråt! Händer alldeles för sällan om jag ska vara ärlig. Tror de flesta slarvar med detta.

Jag känner hur mina benmuskler blir starkare och starkare för varje gång jag tränar dem. Det är en riktigt härlig känsla måste jag säga:) Äntligen lite resultat igen!

Nu är det dock ett sista uppdrag jag ska ge mig själv. Det är ett problem jag har haft i hela mitt liv och som ingen har hindrat mig till att få. Jag är nämligen sjukt "beroende" av socker. Får jag inget socker blir jag sur som en argbigga och trött som bara den. Äter man lite socker så vill kroppen bara har mer och det är ett stort problem.
Just nu kan jag inte få nog känns det som. Är sockersugen dygnet runt nästan. Just nu känner jag att jag måste ta tag i detta och BARA äta sockergotte på helger, och detta i rimliga mängder.
Jag vet att suget sitter i huvudet och på något sätt borde man kunna lura sig själv eller åtminstonde kunna intala sig själv att man ska sluta att äta socker.

Att säga orden beroende av socker tycker jag egentligen är väldigt fel då man har tillåtit sig att göra sockerätande till en vana. Många äter det vid vissa tillfällen, tex när det är ledsna. Det blir som sagt en vana, en vana man tillåter sig själv.

Nu ska detta få sig ett slut. Detta gäller även socker i maten. Detta har jag dock lite bättre koll på. Jag ser hellre att man äter ordentlig mat än att äta sötsaker. Nu börjar ett nytt uppdrag för mig lilla mig och jag vet att jag kan klara det även om det är en livslång vana jag ska bryta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0