Summering av helgen!

Hej allesammans!

Nu var det ett par dagar sen jag skrev men jisses vilken kanonhelg det har varit!
Fredagen började med att klockan ringde 5.50 och då var det in i duschen, sen på med ansiktsmask och piffa till ögonbrynen. En stressig men "välvårdande" morgon i förberedelse för tentan!
Var lite nervös för tentan imed att jag inte hunnit plugga så mycket. Man har ju inte hur många försök som helst på sig heller!
Men vilken skön känsla man hade när man gick därifrån! Det känns som att man klarade det, men man vet aldrig! Så jag ska absolut inte ha för stora förhoppningar.
Efter tentan bar det av till Angelica för att väcka lite barndomsminnen på Våxtorpsmarknad. Var där varje sommar som liten, entradition som halvt om halvt försvann när vi flyttade. Var mysigt även om man insåg att man växt ifrån allt som säljs där.
Efter det åkte vi ut till deras stuga i Skummeslöv och fixade oss för en tur till Halmstad. Blev en middag på restaurangen Yoss och en efterrätt på Ecspressohouse.
Vädret var underbart så de populäraste uteserveringarna var knökafulla och resten nästintill tomma.
Vi valde att åka tillbaka till stugan men svängde inom Laholm. Calle Kristiansson hade spelning där så vi svängde inom. Han var ju bätte live än på skiva och tv måste jag säga. Men det är ju alltid något speciellt med livespelningar.

Lördagen hade klippning och färgning av håret på schemat. Tack kära kusin för detta:)Det var behövligt!
På kvällen blev det myspys med min sambo. Champange och jordgubbar och sen lite förrätt. Sen gick vi en runda och det slutade med att vi åt på Stationskrogen i stan istället för hemma. Annars skulle det blivit något med lamm, vilket jag inte har någon aning om hur det smakar. Men det sitter inte i sjön, det tar vi någon annan dag:)

Nu ska jag ta mig ett bad och göra en ansiktsmask. Har ont i halsen och huvudet idag. Himla typiskt när man skulle träna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0