Jag är inte försvunnen!

Hej allihopa!
Nu har jag äntligen satt mig ner vid datorn igen.
Har avnjutit 15 dagar nere i soliga Nice och kom hem i onsdags natt. Har hunnit avverka 3 öppningar på jobbet. Den första redan på torsdagen. Lite småjobbigt då man inte ens fick 4 timmars sömn.
Resan har varit underbar det blev bara lite komlikationer när vi skulle flyga hem pga att flygledningen i Nice strejkade. Strejk är inget ovanligt i länder som Frankrike och Italien.
Ungefär vart tredje plan ställdes in och jag satt med halvt panik eftersom jag skulle infinna mig på jobbet klockan 5,30 på torsdagen.

Men som tur var så kom vi iväg. Istället för 16,05 så fick vi lyfta 18,00, så vi var i Köpenhamn vid 20-tiden. Sen var det bara att ta tåg till Hässleholm och hämta upp bilen och köra till Ljungby.
Detta var ju så klart inte så bara. Det blev signalfel på tåget (självklart) så då djöjdes tiden ut ytterligare. Väl framme vid vår bil så var olyckan framme. Jag skulle fälla ut backspegeln på passargerarsidan och helt plötligt så åkte speglen i backen och gick i tusen bitar! Jippi! Men det vara bara att plocka upp och tuta och köra.
Vi skulle vara hemma vid tolvtiden på natten och komma hem till en lägenhet utan mat. Vid 23 var vi så hungriga att vi höll på att dö så vi var tvugna att stanna på 7Eleven i Strömsnäs för att få något i magen.

Hem och sova och upp innan tuppen. Men det gick mycket bättre än väntat då jag var relativt pigg alla dagarna på jobbet. Idag är jag ledig och ska njuta ordentligt av denna dag!

Borta bra men hemma bäst:)   (Även om jag saknar solen och utsikten;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0