Att bo ihop men sällan träffas

Att bo tillsammans men sällan träffas är ingen vidare.
Just nu så är det faktiskt så. Sambon går i skolan från morgon till kväll och jag jobbar eftermiddar till kväll/natt.
När ska man då ses? Dessutom jobbar jag varannan helg på det? IT SUCKS!!

Jag har bestämt mig efter en massa funderande idag att jag måste ställa lite krav på min chef nu. Jag har minst timmar av alla men får jobba mest kvällar. I själva verket så ska det vara tvärtom. Jag räknade ut att jag jobbar ca 132 kvällar om året enligt mitt schema. Ibland hoppar jag dessutom in extra så då blir det ännu fler.

Aldrig i mitt liv att jobbet ska få komma före kärleken! Detta är långt ifrån mitt drömjobb. Det är bara en tillfällig plats i livet. Dyker något annat upp så skulle jag nog inte tveka.

3 år tillsammans i mars och resten av livet väntar på oss:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0