Rånad!


Att handla hem mat är rena rånet!
Man tänker att ja men det är väl för ca 300 och så när man kommer till kassan så var det helt plötsligt 450 kronor eller liknande. Puhh:(
Men jag betalar då hellre lite mer för bättre och nyttigare mat, men jag hatar att allt skräp som man egentligen inte ska stoppa i sig är superbilligt medans allt nyttigt är mycket dyrare. Man kan nästan tro att det är meningen att vi ska bli feta och sjuka.
Detta kanske inte är det första och viktigaste att ändra på, men om jag vore statsminister så skulle jag ändra på detta direkt, åtminstonde höja priserna på det som helst inte ska stoppas i munnen.

Jag har fått en glöd inom mig som har utvecklats allt mer till att hjälpa dem som lider av övervikt, framförallt barn. Om man tänker efter så är det inte så konstigt att vissa är överviktiga. Tänk ensamstående föräldrar med barn. Det säger sig själv att ekonomin inte är den bästa, vilket leder till att man kanske inte alltid kan köpa den bästa maten, den maten som barn egentligen borde äta.
Om man tar frukten som exempel, ca fem frukter om dagen och så är det 5 i familjen. Det skulle bli 25 äpplen och då kan vi ju snacka pengar! Väg 25 äpplen nån gång och gånga det med 365 och se vad en årsförbrukning äpplen skulle kosta- du kommer trilla av stolen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med om att det är sjukt dyrt med mat! Tänker också som dig att "jag betalar då hellre lite mer för bättre och nyttigare mat", men det är galet att nyttig mat ska vara så mycket dyrare än dålig =/

2009-09-17 @ 14:24:09
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0