Löning idag:)

Känns alltid lika skönt varje gång lönen kommer och man vet att man har klarat månaden utan att bli bankrutt.
Min sambo studerar och jag jobbar strötimmar- vilket leder till att man inte alltid har den lyxen man vill ha eller känner att man faktiskt kan förtjäna ibland. Vi har klarat det i över ett år nu och snart är han färdig:)
Jag har som mål att ha bytt arbetsplats inom 1 år. Ibland är det ett skönt jobb jag har men man tröttnar när allt inte funkar som det ska. När dem som jobbar där inte längre orkar bry sig om saker och ting har det gått för långt. Jag tror tyvärr att det är en alldeles för lång backe att ta sig upp för om man vill trivas och ha roligt igen. Tyvärr!

Ska skriva in mig på arbetsförmedlingen. Drömmer om att starta eget men det vore alldeles för vågat att göra det nu. Dessutom vet vi inte vart vi kommer hamna nästa år när min sambo är klar med sin utbildning. Men drömma och planera kan man, vilket jag gör hela tiden:)

Frullen ligger i magen och älsklingen är pussad hejdå för färd till skolan. Nu sitter jag här och laddar för en städdag och ett långt axelpass och ryggpass på gymmet.
Skönt att äntligen fått komma igång igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0