Litervis med vatten fick mig att må bättre.

Att dricka för mycket vatten är farligt eftersom man sköljer ut alla viktiga mineraler i kroppen, men...
När man är sjuk är det viktigt att dricka mycket vatten!

Jag tror aldrig att jag har kissat så många gånger som jag gjorde igår haha.
Jag drack 4 liter vatten + all vätska som man får i sig av maten m.m. Det rann rakt igenom en kan man säga:P
Men vóla, här sitter jag och mår betydligt bättre! Så en lika dan dag idag då.

Viktigt att tänka på är att fylla på kroppen med det som sköljs ut. Ett tips är att dricka KÖPT mineralvatten. Det du blandar hemma innehåller inte mer mineraler än vad ditt kranvatten gör, vilket säger sig själv.

Ta gärna en energidryck under dagen med så du får ny energi och även här fyller på med det som kroppen vill ha.

Och något som är minst lika viktigt, GLÖM INTE ATT ÄTA!  Du kanske inte är hungrig, sugen eller maten smakar inte. Men går man en hel dag utan mat så känner man sig sjuk. Är du då redan sjuk så mår du bara ännu värre.

Ta hand om er nu i förkylningstiderna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0