Ta hand om dig dag idag!

Jag är den som alltid har köpt hårinpackningar och ansiktsmasker men idag fick jag ett sug av att testa att göra egna!
Har precis avnjutit 30 minuter i ett varmt badkar med både mask och inpackning. Inpackningen sitter dock i än då mitt hår är som svinto, Not good at all!
Det är perfekt att det liggen en affär på hemvägen från gymmet. Va bara att premenera in efter mitt benpass jag gjorde idag och köpa alla ingridienser. Passade på att köpa hem nya vitamintabletter med järn också. Träningen blir mer och mer lidande av min järnbrist, som jag hoppas att det är. Jag blir helt snurrig och kan inte träna i samma tempo som innan. Blir det inte bättre med tabletterna+ järnrik mat så får jag gå till farbror doktorn igen:/



Bilder och recept kommer ialla fall här:

Hårinpackning:

 

  • Citronsaft
  • Olivolja
  • 1 Äggula
  • 1 Avokado













Applicera rikligt i handdukstorkat hår och låt verka i 30-90 minuter. Ett tips är att ha en handduk eller påse om håret så du slipper få en massa avokado m.m i nacken.

Viktigt att tänka på!
När du sköljer håret efter så använd kallt/ljummet vatten. Använder du varmt finns det en risk för att du får äggröra i huvudet!




Ansiktsmask:


Ansiktsmask:
  • 1 Avokado
  • 1 Äggula
  • Gurka
  • Honung
  • Tomat
  • Äpple
  • Citronsaft




Rengör ansiktet med varmt vatten, ånga helt för att porerna ska öppna sig.
Lägg på ett tjockt lager och massera försiktigt.
Lägg dig ner och slappna av med gurkskivor på ögonen. Låt sitta i 20-30 minuter.
Avsluta med att tvätta bort allting ordentligt och använd sen ansiktsvatten och fuktkräm.

Resultat: Porerna minskade och pormaskarna försvann. Dessutom känns huden avslappnad och lugnt vilket gör av även jag mår bra.




Bilderna får tala för sig själv då det ser äckligt och osmidigt ut, men nauturen är faktiskt den bästa källan för skönhet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0