Möte med facket!

Idag klockan elva kommer transportfacket och chefernas fack till jobbet. Av en anledning som från början hade gjort mig arbetslös till en anledning som gör mig glad så hjärtat spricker!
Har haft problem sen vi fick ny chef och nu ska han sluta. Med andra ord så känner jag att nu mår jag bra igen- på riktigt!


Med detta så har vår andra chef som tar över allt själv berättat att jag ska få mer tider och att det kan bli upp till en heltidstjänst! Fattar ni? För mig är det helt otroligt! Sen jag tog studenten för 1½ år sedan så har jag jobbat en månad då jag jobbat 100% bara. Alla andra har varit varierande från 20-60%.
Kunde få mitt schema i början på månaden och sucka för att jag bara hade 2 pass, så slutade det med att jag jobbade 60%. Detta var för att jag fick hoppa in för en som sjukanmälde sig stup i kvarten och aldrig kunde jobba. Bra för mig men hur mycket av mitt liv kunde jag plandera?
Jag hoppas att det blir bättre nu och att man jobbar 2 helger i månaden kanske. Har enda sen jag började där jobbat i snitt 3 helger varje månad. Man blir så osocial i sitt vardagliga liv- precis så jag inte vill ha det.

Jag håller tummarna för min chef som tar över!

Åhh en viktig sak jag glömde! Igår berättade han att han blev så imponerad på min bukett att han har fått vissa funderingar. Nämligen att jag kanske ska få göra buketter och sälja i butiken! Wohoo vad spännande:)
Emma is so happy but... still so sad...
Finns tyvärr en sak som tagit över min glädje... Jag hoppas att jag kan glömma det snart men det lär vara svårt och oundvikligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0