Ajabaja!

Har inte skivit på fyra dagar här. Lite smiskt på fingrarna!
Minns knappt varför jag ite har skrivit men känns som att jag inte har hunnit. Jobbade öppning i torsdags och fredags och det var ovanligt stressigt dessa dagar så man var helt slut när man kom hem.
Förra veckan tränade jag bara tre gången. Det var vad som hanns med. Lördagen spenderades med släkten då det var tre födelsebarn att fira. En på 20, en på 25 och en på 50, ett 95 års kalas då vill säga.

Igår kom jag äntligen in på Ge-kås. Det blev tredje gången gilt denna gången. Var där förra lördagen och sen två gånger denna helgen. Säger bara en sak till er. ÅK ALDRIG DIT PÅ LÖRDAGAR! Över 40 bussar och inga parkeringar lediga. Då är det mycket folk!

Söndagar verkar lugnare, mend et är fortfarande mycket folk. Men man slipper åtminstonde att köa!

Denna veckans upplägg var att jag skulle träna 5-6 gånger och jobba öppning på fredag och lördag, men såklart skiter det sig direkt. I flera dagar har min hals varit svullen och det har blivit värre och värre. Är helt slut när jag vaknar eftersom jag knappt kan få någon luft. Och inatt har det blivit värre plus att näsan nu är helt täppt med. VARFÖR???!

Jag har stora halsmandlar redan när jag är infektionsfri så när dem svullnar upp så kan jag ha mindre än 1 cms springa att andas på. Som tur r så har jag lite mer nu, men är rädd för att farbror doktorn måste sticka i mig.Det blir ju trots allt värre. Höger sida käke är riktigt öm nu också så ska bli spännande att se om man kan äta.

Min stackars sambo har det dock ännu värre. Han har drabbats av svinkopper i ansiktet den stackarn. Så nu blir det penicillin för hans del och ett fortsatt hopp på att han inte ska smitta mig;)

Nu ska jag se om jag kan få i mig lite gröt eller något. Hungrig är jag så jag hoppas ja får ner något. Glupsk som man är;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0