Idag blir det fettförbränning för max!

Sitter här med min härliga frukost. En ganska så stor sådan tycker min mage .
  • ½ portion havregrynsgröt med solrosfrön, phyllis och banan ( nej, ingen mjölk)
  • 2 knäckisar, varav en med kalkon och den andra med leverpastj och gurka
  • 2 dl apelsinjuice
Detta är en frukost som mättar vill jag lova. Banan och gröt är rätt så mäktigt tycker jag.
Dessutom är detta en riktig järnbomb! Det är därför jag inte har någon mjölk i gröten. Kroppen har nämligen svårt för att ta upp järnet i maten om man äter mejeriprodukter samtidigt. Däremot tar kroppen upp det lättare om man kombinerar det med C-vitamin vilket jag gör med juicen.

Nu ska hela frukosten iallafall ner och sen blir det till att vila magen en stund, sen mot gymmet!
Ser att solen håller på att titta fram här, (man ska inte ha för stora förhoppningar) vore toppen med lite ljus för en gångs skull:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0