En sömnlös natt!

Igår jobbade jag stängning och var hemma igen lite innan halv 12.
Kände mig fortfarade inte så trött men det brukar bli att man ligger och vrider sig i sängen i en timme ungefär sen sussar man gott.
Men varför ska det alltid vara så lätt? Ja det är ju en enkel fråga med enkelt svar- man behöver sömn.
Inatt låg jag och snurrade runt som om det vore snurrarunttävling i sängen och vid kl fyra så hör jag att tidningen droppar in genom brevinkastet.

Redan här var jag desperat. Klockan är fyra och jag har inte sovit en endaste minuten än.
Hursomhelst så sätter jag mig i köket och läser igenom tidningen och knaprar i mig en riskaka. Magen kurrade och det fick bli någ litet. När tidningen var färdigläst stod klockan på 4.30 och det var att gå in i kampen igen.
Hela natten har mitt huvud varit sprängfyllt med tankar. Jag har verkligen testat mina "jag ska somna trick" men dem funkade inte för fem öre!

Ligger i sängen och känner att nu börjar jag faktiskt bli trött på riktigt- äntligen! 06.05 skulle baby upp så min tanke var att hålla mig vaken och väcka honom och sedan sova.
Och tack och lov. Så fort han gick upp så somnade jag haha:)



Så inatt blev det sex timmars vila och fyra timmars sömn.
Nu landar frukosten i magen och ett hårt benpass väntar på gymmet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0