Det handlar om att leva i nuet

Brukar ni precis som jag hela tiden blicka framåt och planera en massa?
Har ni isåfall någon gång fått en tankeställare?

Jag är en person som Alltid tänker framåt och lätt glömmer nuet. Ibland kan det gå så långt att blickandet faktiskt får mig att må dåligt. Bara en sån sak som att gå till jobbet. Jag hade hellre legat hemma eller varit på gymmet men man måste ju ha pengar. Värst är det om man ska börja jobba där vid fyratiden då alla andra slutar. Då går man hela dagen och tänker att man ska jobba och helt plötsligt blir dagen förstörd. Ett typiskt fall för mig iallafall.

Men nu har jag fått nog! Dagen är inte alls förstörd. Visst jag kanske inte kan åka på någon långresa just den dagen men jag kan göra precis vad jag vill bara jag är klar innan jobbet. Ibland kan jag ha planerat att jag ska hinna med att städa och handla innan jag börjar vid 16.00 och direkt när jag vaknar på morgonen kan jag vara stessad. Detta i sig är helt sjukt för jag vet att jag är klar långt innan jag ska vara på jobbet. Men ändå så bygger man upp en stress inom sig.

Jag insåg i helgen att så fort jag slutar tänka på jobbet och bara är i nuet och kanske låter tankarna segla bort till saker man längtar efter i framtiden så känns det inte längre som någon Big deal. Så nu dessa dagar jag jobbar så ska jag strunta i jobbtankarna och bara sätta en tidsgräns då jag vet att jag ska vara färdig med det jag vill göra.
Igår funkade det utmärkt så det borde inte vara några problem.

När jag tänker på framtiden nu så är det mina kommande studier som jag förhoppningsvis börjar med i januari. Har anmält mig till en distanskurs som heter "Affärsutveckling- och entrepenörskap" som jag tror kommer vara till en stor hjälp för mig. Någon gång i framtiden då jag har egna barn så vill jag starta eget företag. Dock så ska jag smygstarta ett så fort jag får chansen till det! Ett internetföretag med fokus på pärlor och smyckesdelar, samt andra hobbyartiklar. Ett försmak på mitt framtida företag:)

Lev idag, annars undrar du snart vart ditt liva har tagit vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0