Det där med ångerst

Det är många där ute som få ångerst över att äta onyttigt och jag är själv en av dem. Jag får riktigt dålig ångerst och börjar tvivla på mig själv. Varför har jag inte kommit på än men tror att min stora rädsla är att bli stor.
Som lite så var jag ganska stor och fick höra både det ena och det andra om det. Många av orden är fortfarande kvar i mitt huvud och jag anar att dem har börjat spöka till det ordentligt för mig!

Köper jag hem lite godis så sitter jag tyvärr inte och njuter av det utan jag trycker i mig det, var enda liten bit. Har själv uppfattat det som att jag hetsäter, för det kan vara likadant med mat. Och om sanningen ska frm så vill jag få ett stopp för detta nu innan det blir värre. För tänk så får man en sån ångerst någon dag att man kanske spyr eller går till gymmet för att förbränna fett i flera timmar. Då har det gått för långt och jag är livrädd för att hamna där.

När jag var mindre så åt jag godis varje dag. Dock var detta på den tiden då jag hade vuxit ifrån min övervikt. Sen kunde godisätandet går i perioder. Den dagen då jag träffade min sambo så lyckades han faktiskt hjälp mig med att inte äta så mycket godis. Jag åt det alltid när vi träffades och det fick mig faktiskt att se rätt ofräsch ut. För vem får inte finnas av godis och fet mat? Dem som inte får det ska vara glada men man måste alltid tänka på att man kan straffas längre fam i livet.  Bara för att man är smal som en pinne och kan äta som en häst betyder det inte att man kommer vara smal för resten av livet. Kanske är utsidan smal men insidan då? Hur mår hjärtat och alla andra organ egentligen? Dem kanske mår som att man vore allvarligt överviktig.

Vad jag vill säga med detta inlägget är att jag vill komma tillbaka till min nyttiga sida då jag insett att jag äter onyttigt varje dag. Det blir definetivt mycket godare om man äter det någon gång då och då istället för varje dag. Visst jag avgudar inte frukt och jag har försökt lära mig, men man ska aldrig tvinga sig att äta något man inte tycker om. Jag är en riktig periodare både när det gäller frukt och frukost. Jag kan äta äpplen i en vecka kanske men sen är jag så trött på det att jag kan spy. Och då är det bättre att byta till någon annan frukt.

Jag vill inte att mitt gamla monster ska komma och ta över. Jag vill leva utan ångerst för det jag stoppar i min mun och känna mig trygg och lycklig istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0