Stenhårt benpass

Idag ställde jag klockan på 7.15 för att hinna med lite innan jag skulle träna.
Skulle ringa till veterinären och boka tid till lille Molly och sen fixa det sista med
mitt nya träningsschema.
Blev ett stenhårt benpass med inslag med rygg.
Har jag inte träningsvärk imorgon så börjar jag allt undra.

Före pass: 1 päron och lite körsbär.

Såhär såg dagen pass ut:
  • 15 minuters uppvärmning( snabb gång på löpband)
  • Utfall med stång  8x3
  • Swing med hantel, knäböjd 9 kg 8x3
  • Jefferson Squat  9 kg    8x3
  • Dead lift med rodd  5kg+stång 8x3
  • Vadpress 8x3
  • Benpress 8x3
  • Insidan lår 8x3
  • Höfterna 8x3
  • Framsida lår 8x3
  • Baksida lår 8x3
  • Höftlyft på balansboll 12x3
  • Jack knife  10x3
  • Och massa streching!
Kändes riktigt bra och dem nya övningarna var riktigt roligt. Ska ni testa en övning någon gång så gör Jack knife.
Det är en balansboll övning och den tar det vill jag lova.

Blev en riktigt god frukost direk efter träningen.

1 glas mineralvatten men egenpressad citron och apelsinjuice i.
2 kokta ägg
1 apelsin
vindruvor( ser konstiga ut på bilden men var rena, och goda!)
2 knäckisar, en med keso/tomat och en med leverpastej/paprika- min lilla järnpåfyllning.

Det är skönt att ha en sambo som tränar på allvar med. Men det finns en liten lat sak
här hemma. Lilla Molly. Hon bara sover, eller ja, 1 timme om dagen får hon dampanfall
och springer runt som en dåre. Sötnos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0