Frossar

Igår när jag skulle cykla till jobbet så passade jag på att svänga inom biblioteket för att lämna tillbaka lite böcker.
Tänkte att jag skulle hitta något nytt att läsa och det jag hittade var guld värt!
Tre olika böcker om träning med massor av tips, precis vad jag behöver. Att testa nya övningar är underbart, för det finns tusentals. Man ska inte behöva tröttna, det är bara att variera.

Har bara hunnit titta igenom dem lite snabbt men passar på att skriva det jag har uppfattat.

Styrketräning för henne - Elin Sundell

Detta är en bok för alla oss tjejer som vill träna men kanske inte riktigt vet hur man gör.
Elin (Alias Amber i Gladiatorerna) ger tips på övningar och hur dem ska utföras. Det bästa är
att hon säger allt du ska tänka på. Allt från att dra in naveln mot ryggen, trycka tungan mot gommen och
hur du ska andas.
Verkar mycket läsvärd.



iFORM: Fitness för kvinnor- Berit Bai & Birgitte Nymann

När jag först såg boken tyckte jag att den såg gammal och kanske lite omodern
ut. Jag började bläddra och inledningen förklarar allt effektivitet, viljan att förändra,
hur man formar sin kropp, kost m.m.
För att kunna bli duktig inom träningen så är det viktigt att förstå hur kroppen fungerar.
Vill man ta sin träning seriöst tror jag att det är viktigt att läsa på lite.
När det sen kommer till övningarna så finns det både med fria vikter och maskiner.
Det som jag tycker är bra här är att dem visar var övningen tar någonstanns och hur du ska utföra
den rätt.
Avslutningsvis hittade jag det jag länge letat efter. Träning du kan utföra hemma.
Om 3 veckor åker jag iväg i 16 dagar och då ska jag klara mig utan gymmet. Nu kommer jag kunna
träna åtminstonde.
Dem sista sidorna i boken är till för dig som köpt boken. Här finns det kost och träningsdagbok, mått och mål.


Mens Health- Bränn fett, bygg muskler.
Nu tänker ni säkert att jag är ute och cyklar, för jag är ju ingen man, men..
Denna boken har så mycket fakta som är nödvändig för att förstå sin kropp.
Övningarna är inte bara till för män bara för att boken är det, utan alla kan träna!
Många övningar med skivstång, det vill säga många Bra övningar!
Fria vikter tränar oftast mer än vad maskinerna gör då du använder dig mer av kroppen.




Nu ska jag äta upp min frukost!
1 dl havregrynsgröt med mjölk och pyttelite sylt
1 st knäckebröd
1st nektarin
Och vatten att dricka såklart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0