God morgon alla ni som läser

Nu har jag precis lyckats få i mig min frukost trots att jag inte alls var hungrig. Lite konstigt om jag får säga det för jag är en sån person som oftast vaknar på morgonen för at jag är hungrig.
Lite konstigt kanske, dem flesta verkar få kämpa för att kunna få ner sin frukost. Hade själv det problemet innan, vilket ofta resulterade till att jag inte åt någon. Väldigt väldigt dumt gjort.

En sak som jag har lärt mig nu när jag börjat träna är att om jag inte äter en ordentlig frukost kommer hela dagen bli förstörd! Tro det eller ej men så är det. Igår hade jag vila från träningen och slarvade med frukosten, ett knäckebröd och ett äpple. Ingen vidare med andra ord. Och hur slutade då detta?
Jo småätande, större portioner när jag åt varm mat och jag blev inte mätt hur mycket jag än åt.
Så ni som vill tänka på vikt eller kost, ät en ordentlig frukost. Det behöver inte vara en megastor frukost, utan ta isåfall hellre något som mättar bra, tex havregrynsgröt.

Hunger brukar leda till grinighet, och vem vill gå runt och grina hela dagen. Stackars omgivning! :)

Morotsscones är utmärkt helgfrukost:) Yummie!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det där ser riktigt gott ut! :)

2009-12-10 @ 11:57:01
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0