Dags att reda ut Kanal 5s såpa Ullared!

Jag brukar faktiskt sätta mig och kolla på programmet Ullared dem gångerna jag kan och väl tyckt att det varit intressant eftersom jag själv är uppväxt ungefär 4 mil därifrån.

Men nu är jag faktiskt lite irriterad eftersom allt inte stämmer.

Om vi tar dem som blivit mest kända och därmed hånade, Rose-marie och Kjell.
Dem åker tydligen dit varje sommar och är där i två veckor och bara shoppar. Eller ja, inte alla. Kjell håller sig på campingen där allt som finns är ett tält och deras bil.  Min första tanke var hur fan man kan behandla sin man på ett sånt vis. Han pratar hela tiden om att han fasar för att åka dit och att han heller skulle åka till Canarieröarna.
Min fråga har hela tiden varit hur man kan strunta i hur den man ska leva med resten av livet tycker och känner och framförallt hur personen mår.



Men... Så har saker och ting börjat krypa fram. Kanal 5 är ganska stora bovar i dramat när det gäller alla som har gästat programmet.

Minns ni Susann som var hemmafru och som älskade att åka till Ullared.
För det första så så var hon visst ingen hemmafru utan jobbade heltid. Sen säger dem till henne att handla för 5000 kronor som dem betalar åt henne. När hon kommit hem med varorna och visat tittarna vad som har inhandlats, packas det ner i påsen igen och kamerateamet kör tillbaka det till varuhuset och får tillbaka sina pengar.
Jag kan inte riktigt fatta att man kan gå med på något sånt här, det måste vara av kamerakåthet rent ut sagt.
Sen, varför fick hon inte behålla grejerna som tack för hjälpen? Snåla snåla kanal 5!

Sen några man ser i varje programm, dem glada damerna Maggan och Gittan. Det är minsann inte en ren slump att dem är där varje gång det filmas. Nej dem får faktiskt betalt för att delta i programmet. Visst jag kan hålla med om att det hade blivit tråkigare utan dem, för det är störtsköna! Men ändå.

Sist men inte minst. Jag vet inte om det är så illa som jag alltid trott när det gäller Rose-marie och Kjell. Efter att man fått veta sanningen om de andra deltagarna så börjar man ju undra. Visst dem kanske brukar åka dit och andla mycket, men 2 veckor och för över 50.000? Nej tror faktiskt inte det.
Sen tycker jag att kanal 5 har klippt ihop programmet så att det faktiskt blivit till mobbning istället.
Hur många gånger hör man inte Kjell säga att han längtar till barskåpet? Har ni tänkt på att han har samma kläder på sig och att varje scen ser likadan ut? Jag tror faktiskt att han sagt det en gång medans dem har klippt in det flera gånger i programmet istället. Mobbning i mitt tycke!

Man har dessutom kunnat läsa i flera veckor om hur denna familjen har blivit knäckta och barnen mobbas i skolan. Ska skyller på båda hållen eftersom dem tackat ja till ett deltagande.
Sen att Ge-Kås/Ullareds vd Boris vill hjälpa dem genom att sälja Kjells tältpinnar och tändvätska hoppas jag verkligen är en ide från hjärtat, och inte för publicitet.

Kommentarer
Postat av: Emmelist

ja du är himla duktig du1



ja vi hopppas också att vi får lägenheten :D

2009-12-08 @ 13:36:30
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0